skip to Main Content
+48 600 677 026 kontakt@legalnypakiet.pl Jesteśmy dostępni w godzinach 9 - 18

Szczegółowe informacje o pakiecie

Praca zdalna – zabezpieczenie pracodawcy

Zawartość i cena pakietu
690 zł + VAT
  • Regulamin pracy zdalnej
  • Wytyczne dla pracowników – zasady bezpiecznego przetwarzania danych osobowych oraz informacji poufnych w ramach pracy zdalnej
  • 1 godzina indywidualnych konsultacji z prawnikiem – videokonferencja
Dlaczego potrzebujesz tych rozwiązań?

W oparciu o art. 3 ustawy z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (nazywanej Specustawą), pracodawca może polecić pracownikowi wykonywanie, przez czas oznaczony, pracy określonej w umowie o pracę, poza miejscem jej stałego wykonywania (praca zdalna).

Ustawa nie wskazuje formy, w jakiej pracodawca może polecić pracę zdalną, jednak jak wskazują wypowiedzi Państwowej Inspekcji Pracy, potwierdzenie faktu polecenia pracy zdalnej, leży w interesie zarówno pracodawcy, jaki pracownika. Zgodnie z art. 94  Kodeksu pracy, pracodawca ma obowiązek w szczególności zaznajomić pracownika ze sposobem wykonywania pracy, co oznacza, że jest zobowiązany do poinformowania go również o zasadach pracy zdalnej. Pracodawca ma także obowiązek zapewniać bezpieczne i higieniczne warunki pracy, co w kontekście zlecenia pracy zdalnej oznacza, że powinien poinformować pracownika o konieczności przestrzegania zasad bhp, w tym odpowiedniej organizacji miejsca wykonywania pracy zdalnej, która zapewni mu bezpieczne i higieniczne warunki pracy.

Należy także pamiętać, że praca zdalna nie zwalnia pracodawcy z obowiązków związanych z ochroną danych osobowych i ochroną informacji. Praca zdalna wiąże się z koniecznością przetwarzania danych osobowych poza siedzibą pracodawcy, często w sposób pozostający poza jego kontrolą. Praca zdalna niesie w tym zakresie wiele zagrożeń, związanych z utratą lub udostępnieniem danych osobowych oraz tajemnic służbowych pracodawcy, osobom nieuprawnionym – np. domownikom pracownika lub osobom przebywającym w lokalu, w którym wykonuje on pracę zdalną.  Dlatego warto ustalić zasady ochrony tych danych oraz bezpieczeństwa informacji, do których stosowania będą zobligowani pracownicy pracujący zdalnie.

Pracownicy często nie dysponują odpowiednią wiedzą w tym zakresie i nie zdają sobie sprawy, że podejmowane przez nich działania, mogą doprowadzić np. do naruszenia poufności informacji (przykładowo, poprzez udostępnianie domownikom służbowego laptopa/smartfona, czy prowadzenie rozmów służbowych na balkonie). Brak zachowania podstawowych zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania pracy zdalnej, może prowadzić do naruszenia ochrony danych osobowych, a w konsekwencji nałożenia na pracodawcę- administratora danych osobowych, wysokiej kary finansowej przez organ nadzorczy (w zależności od okoliczności naruszenia, w wysokości do 20 mln EUR lub 4% całkowitego rocznego światowego obrotu przedsiębiorstwa).

W związku z powyższym, najważniejsze zasady wykonywania pracy zdalnej, warto określić w konkretnym dokumencie – w przeciwnym razie, pracodawcy trudno będzie udowodnić, że we właściwy sposób wypełnił obowiązki, nałożone na niego obowiązującymi przepisami prawa.

W oferowanym pakiecie zawarliśmy regulacje określające:

  • zasady zlecania pracy zdalnej,
  • obowiązki pracownika i pracodawcy,
  • zasady weryfikacji efektów pracy wykonywanej zdalnie przez pracownika,
  • zasady utrzymywania kontaktu z pracodawcą,
  • kwestie związane z bhp,
  • kwestie związane z rozpoczynaniem i kończeniem pracy przez pracownika,
  • zasady rozliczeń kosztów związanych z eksploatacją lokalu wykorzystywanego do pracy zdalnej,
  • uregulowanie kwestii przekazania pracownikowi i użytkowania narzędzi służących do pracy zdalnej,
  • zasady bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych, obowiązujących w zakresie pracy zdalnej oraz zobowiązanie pracownika do ich stosowania,
  • wzór polecenia wykonywania pracy zdalnej,
  • wzór protokołu zdawczo-odbiorczego mienia pracodawcy.

Podstawa prawna:

  • art. 3 ustawy z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (tzw. Specustawa)
  • art. 24, 29 i 32 RODO
  • art. 11 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
Ten pakiet jest potrzebny gdy:
  • zamierzasz skierować swoich pracowników do wykonywania pracy zdalnej w trybie ustawy o COVID-19
  • chcesz uregulować zasady potwierdzania czasu pracy wykonywanej na odległość
  • chcesz zapewnić bezpieczeństwo informacji w firmie, takich jak dane osobowe oraz tajemnice przedsiębiorstwa, które będą przetwarzane poza zakładem pracy

Ten pakiet najczęściej zamawiają Dyrektorzy Działów HR, Kadr i Płac, Managerowie ds. Compliance oraz właściciele firm.

Jak to działa?

KROK 1 Przekazanie opracowanych dokumentów

Po złożeniu zamówienia i opłaceniu faktury pro forma przekazujemy ci drogą mailową opracowane dokumenty.

Dokumentacja opracowana jest w oparciu o nasze ponad 10-letnie doświadczenie w obsłudze prawnej, opiera się na aktualnym stanie prawnym i orzecznictwie.

Razem z dokumentacją otrzymujesz pisemne rekomendacje i wskazówki, w jaki sposób należy ją wdrożyć do stosowania w organizacji, a także na które elementy dokumentów należy zwrócić szczególną uwagę.

 

KROK 2 Indywidualne konsultacje z prawnikiem

Przekazując dokumentację w ramach Kroku 1 zaproponujemy ci propozycję kilku terminów konsultacji z naszym prawnikiem. Jeżeli zaproponowane terminy konsultacji nie będą ci odpowiadać, możesz zaproponować inny termin.

Konsultacje odbywają się za pomocą naszej internetowej platformy. Podczas rozmowy słyszymy się i możemy się również widzieć (jeżeli tego sobie życzysz). Nasza platforma umożliwia prezentację na żywo dokumentów, co pozwala na ich bieżące omawianie, wprowadzanie korekt i uzgadnianie wersji ostatecznych.

W ten sposób uzgodnisz z nami ostateczną treść przygotowanych dokumentów i wyjaśnisz ewentualne wątpliwości.

Średni czas realizacji usługi to 72 godziny

Usługę, na którą składa się przekazanie opracowanych dokumentów oraz przeprowadzenie indywidualnych konsultacji z naszym prawnikiem, realizujemy standardowo w terminie 72 godzin od daty złożenia zamówienia i odnotowania wpłaty wynagrodzenia na podstawie wystawionej faktury pro forma.

Ostateczny czas realizacji usługi może być zależny od tego w jakim terminie umówisz konsultację z naszym prawnikiem.

  1. Niniejsza usługa świadczona jest przez ODOekspert Kancelarię Radcy Prawnego Jakub Wezgraj z siedzibą w Warszawie, ul. Międzyborska 8a/8, 04-041 Warszawa, NIP 5391446345, REGON 364105079 (dalej „Kancelaria”).
  2. Usługa świadczona jest na rzecz osób fizycznych prowadzących we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, a także osób prawnych i jednostek organizacyjnych będących przedsiębiorcami w rozumieniu art. 431 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (dalej „Zamawiający”).
  3. Usługa w zależności od wybranego pakietu polega na świadczeniu pomocy prawnej w postaci:
    1. opracowania dokumentacji prawnej zgodnie z zakresem przedstawionym w wybranym
      Legalnym Pakiecie oraz
    2. świadczeniu porad prawnych w postaci konsultacji realizowanych na odległość, za pośrednictwem
      internetowej platformy służącej do przeprowadzania videokonferencji.
  4. Usługa może również polegać na przeprowadzeniu szkolenia on-line w sposób i zakresie określonym w wybranym pakiecie.
  5. Usługa każdorazowo realizowana jest w języku polskim. Istnieje możliwość realizacji usługi w języku angielskim pod warunkiem uiszczenia przez zamawiającego usługę dodatkowej opłaty z tytułu translacji wyników prac na język angielski.
  6. Każdorazowe zamówienie realizacji usługi odbywa się poprzez złożenie zamówienia wybranego Legalnego Pakietu na stronie internetowej legalnypakiet.pl z wykorzystaniem elektronicznego formularza (dostępnego pod szczegółowym opisem wybranego Pakietu).
  7. Po złożeniu zamówienia wybranego Legalnego Pakietu za pośrednictwem strony internetowej legalnypakiet.pl, Zamawiający otrzymuje od Kancelarii drogą mailową potwierdzenie złożonego zamówienia wraz z opisem jego warunków (w tym ceną i zakresem realizowanych prac oraz planowanym terminem realizacji), a także fakturę pro forma oraz niniejsze Ogólne warunki świadczenia usług pomocy prawnej w ramach platformy Legalny Pakiet. Zamówienie przyjmowane jest przez Kancelarię do realizacji po odnotowaniu na rachunku bankowym płatności faktury pro forma wystawionej i przekazanej Zamawiającemu po otrzymaniu elektronicznego zamówienia wybranego Legalnego Pakietu. Faktura pro forma opiewa na kwotę wynoszącą kwotę wynagrodzenia z tytułu wykonania usługi w ramach zamówionego Legalnego Pakietu (zgodnie z informacją zawartą w opisie wybranego Legalnego Pakietu). Brak odnotowania przez Kancelarię płatności z tytułu faktory pro forma w terminie 7 dni od daty jej wystawienia skutkuje anulowaniem złożonego przez Zamawiającego zamówienia – w takim wypadku przyjmuje się, że Kancelaria nie przyjęła zamówienia, a Zamawiający odstępuje od jej złożenia.
  8. Kancelaria wystawi fakturę Zamawiającemu maksymalnie w terminie 14 dni licząc od daty odnotowania na rachunku bankowym Kancelarii płatności dokonanej przez Zamawiającego na podstawie faktury pro forma. Zamawiający wyraża zgodę na wystawienie i przesłanie przez Kancelarię faktury, a także jej ewentualnych duplikatów oraz korekt w formie elektronicznej (plik PDF). Faktura (oraz ewentualne jej duplikaty i korekty) zostanie przesłana przez Kancelarię na adres e-mail Zamawiającego podany w formularzu zamówienia Legalnego Pakietu. Kancelaria przesyłając faktury w formie elektronicznej zapewnia autentyczność ich pochodzenia, integralność treści oraz czytelność.
  9. Usługa w ramach wybranego Legalnego Pakietu jest zasadniczo realizowana przez Kancelarię w terminie 72 godzin licząc od daty odnotowania płatności z tytułu faktury pro forma. Kancelaria i Zamawiający wspólnie uzgadniają termin realizacji poszczególnych elementów usługi, takich jak opracowanie i przekazanie dokumentacji, przeprowadzenie konsultacji w postaci videokonferencji, w tym mogą uzgodnić inny niż standardowy termin realizacji.
  10. W trakcie realizacji usługi Kancelaria i Zamawiający mogą korespondować i przekazywać informacje za pomocą poczty elektronicznej. Kancelaria będzie komunikowała się z Zamawiającym z wykorzystaniem adresu e-mail podanego przez Zamawiającego w formularzu zamówienia Legalnego Pakietu.
  11. Pisemne wyniki prac Kancelaria przekaże Zamawiającemu drogą elektroniczną na adres e-mail podany przez Zamawiającego w formularzu zamówienia Legalnego Pakietu. Pisemne wyniki prac będą przekazywane w postaci edytowalnych dokumentów w formacie MS Office.
  12. Videokonferencje oraz szkolenia on-line (w zależności od zamówionego Legalnego Pakietu) realizowane będą przez Kancelarię za pomocą dedykowanej platformy internetowej. Zamawiający uzyska dostęp do platformy nadany przez Kancelarię na czas realizacji konkretnej usługi lub jej części.
  13. Zamawiający zapewni Kancelarii wszelką wymaganą pomoc do prawidłowej realizacji usługi, w szczególności terminowe i kompletne (tj. zgodnie ze wskazaniami Kancelarii) przekazywanie informacji czy też dokumentów, które są w ocenie Kancelarii niezbędne do prawidłowego wykonania usługi.
  14. Kancelaria będzie miała prawo do podawania swoim Klientom oraz potencjalnym Klientom informacji o świadczeniu usługi na rzecz Zamawiającego w celu przedstawienia swojego doświadczenia.
  15. Spory związane z wykonaniem usług, a nie rozwiązane przez Kancelarię i Zamawiającego na drodze ugodowej, będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Kancelarii.
  16. Zamawiający poprzez złożenie zamówienia realizacji usług w ramach wybranego Legalnego Pakietu, zgodnie ze wskazanym w niniejszym dokumencie opisem oraz dokonanie płatności na podstawie wystawionej faktury pro forma dokonuje akceptacji niniejszych Ogólnych Warunków Świadczenia Usług Pomocy Prawnej w Ramach Platformy Legalny Pakiet, co dodatkowo potwierdza w formularzu zamówienia dostępnym na stronie legalnypakiet.pl.
  17. Niniejsze Ogólne Warunki Świadczenia Usług Pomocy Prawnej w Ramach Platformy Legalny Pakiet mają zastosowanie do zamówień realizacji usług składanych od dnia 17.04.2020 r.

INFORMACJA O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH DLA OSÓB SKŁADAJĄCYCH ZAMÓWIENIA REALIZACJI USŁUG POMOCY PRAWNEJ W RAMACH PLATFORMY LEGALNY PAKIET

Administratorem danych osobowych Zamawiającego oraz osób go reprezentujących lub podejmujących czynności w jego imieniu jest „ODOekspert” Kancelaria Radcy Prawnego Jakuba Wezgraja, ul. Międzyborska 8a/8, 04-041 Warszawa, NIP 5391446345, REGON 364105079 (dalej: „Kancelaria”).

We wszelkich sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się pod adresem j.wezgraj@odoekspert.pl lub telefonicznie 600 677 026.

Podane dane osobowe mogą być przetwarzane przez Kancelarię w następujących przypadkach oraz na następujących podstawach prawnych:

  • dążenia do zawarcia umowy o świadczenie pomocy prawnej oraz realizacji jej przedmiotu (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO),
  • prowadzenia korespondencji, w tym bieżącej komunikacji związanej z realizacją przedmiotu zawartej umowy
    o świadczenie pomocy prawnej, a także w innych sprawach zgodnie z wolą stron (co stanowi prawnie uzasadniony interes Kancelarii – art. 6 ust. 1 lit f) RODO),
  • rozpatrywania i dochodzenia roszczeń, obrony przed roszczeniami, a także w celach realizacji pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów, co stanowi prawnie uzasadniony interes Kancelarii (podstawa prawna przetwarzania danych art. 6 ust. 1 lit. f) RODO),
  • przechowywania danych dla celów archiwalnych oraz na potrzeby wykazywania prawidłowości spełnienia obowiązków prawnych spoczywających na Kancelarii, co stanowi jej prawnie uzasadniony interes (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niepodanie ich uniemożliwi przyjęcie zamówienia usługi, a następnie zawarcie i realizację umowy o świadczenie pomocy prawnej, ponadto niepodanie danych na potrzeby korespondencji uniemożliwi jej prowadzenie. Państwa dane osobowe mogą być ujawniane przez Kancelarię wyłącznie podmiotom zapewniającym na jej rzecz obsługę techniczną i informatyczną (usługi hostingu, utrzymania i serwisu systemów informatycznych). Dane osobowe nie będą przekazywane przez Kancelarię poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).

Dane osobowe będą przetwarzane przez Kancelarię przez okres obowiązywania zawartych umów o świadczenie pomocy prawnej, a ponadto:

  • przez czas niezbędny do dochodzenia konkretnych roszczeń, w związku z zawartą umową o świadczenie pomocy prawnej,
  • przez okres niezbędny do udokumentowania przez Kancelarię przed organami administracji publicznej prawidłowości realizacji obowiązków powszechnie obowiązującego prawa na niej spoczywających, w tym z zakresu prawa podatkowego i ustawy o rachunkowości, a także przed organem nadzoru w zakresie ochrony danych osobowych,
  • w celach archiwizacyjnych, gdy dotyczy to historii prowadzonej korespondencji i udzielanych odpowiedzi na zgłaszane zapytania w ramach bieżącej komunikacji – przez okres nie dłuższy niż 1 rok.

Przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, prawo do ich sprostowania, prawo do żądania usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych, a także prawo do przenoszenia danych w przypadkach i zakresie określonym w RODO. Przysługuje Państwu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w dowolnym momencie – z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Pytania? Wątpliwości?

Jeśli masz dodatkowe pytania lub wątpliwości skontaktuj się z nami bezpośrednio:

telefonicznie + 48 600 677 026

mailowo kontakt@legalnypakiet.pl

Złóż zamówienie

Pakiet „Praca zdalna – zabezpieczenie pracodawcy”

Cena za pakiet to 690 zł + VAT

Wypełnij poniższy formularz. Skontaktujemy się w ciągu 24 godzin.